דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נוטריון - כיצד מקבלים רישיון נוטריון? ומהן סמכויותיו? 

מאת    [ 29/09/2011 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2164 פעמים ]

 נוטריון – כיצד מקבלים רישיון נוטריון? ומהן סמכויותיו?

חוק הנוטריונים, התשל"ו-1976 מתייחס לתנאי כשירות נוטריון במדינת ישראל, חובותיו האתיות, תפקידיו כיוצ"ב, כאשר התקנות באות ומוסיפות נהלים נלווים, טפסי אישורי נוטריון, ועוד.

המחלקה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים הינה האחראית על הסמכתם של נוטריונים, ולכן על עורכי דין המבקשים לקבל רישיון נוטריון להגיש בקשה מסודרת למחלקה זו של משרד המשפטים. לא כל עורך דין יכול להתמנות לתפקיד נוטריון. תפקידה של הועדה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים הוא חשוב ביותר, שכן עליה לוודא שהמועמד לשמש נוטריון אמנם עומד בתנאים המוקדמים וראוי להיות נוטריון. על מנת לבחון את מינויו כנוטריון הועדה בודקת כל מיני פרמטרים. הנוטריונים משמשים כזרוע הארוכה המשפטית של המדינה למתן אישורים בדבר מהימנות מסמכים רבים ושונים, שהינם בעלי חשיבות.

מאחר ולמשרדי ממשלה, ארגונים ציבוריים, מוסדות אחרים, הן בישראל והן בחוץ לארץ, אין תמיד את הכלים והיכולת לספק אישורי אותנטיות של מסמכים שונים המוצגים על ידי אזרחי המדינה, הואצלו הסמכויות הללו של אישור לנוטריונים, המהווים למעשה נציגים של המדינה ופועלים מטעמה ומסייעים בניהול תקין של מסמכים הדרושים מעת לעת לעסקאות, או פעולות חשובות שונות בחיי היום-יום. אין צורך להכביר במלים איפוא על חשיבות של אותנטיות בחתימה על מסמכים, או נכונות העתקים צילומיים של מסמכים רבים היה ואדם מציג, למשל, דיפלומה של רופא, או מהנדס, מטבע הדברים יש לוודא שהמסמך הוא אמנם מהימן, נכון למקור ותקף.

מה הם התנאים לקבלת רישיון נוטריון ?

אחד התנאים הבסיסים לצורך הסמכה כנוטריון הינו כמובן תואר במשפטים ורישיון של עורך דין במדינת ישראל בר-תוקף.

יש להיות בעל ניסיון בפועל של וניסיון של עשר שנים ומעלה. על עורכי דין המועמדים לתפקיד נוטריון להוכיח שהם עוסקים בתחום עריכת דין למעלה מעשר שנים וכי שמעולם לא הורשעו בעבירות משמעת של עורכי דין, או הושעו מלשכת עורכי הדין או הורשעו בעבירה פלילית הנושאת עמה קלון. לאחר בדיקה מדוקדקת של כל מועמד, הניסיון שלו, הכישורים, וכיוצ"ב, מחליטה הועדה לרישוי נוטריונים האם לאשרו כנוטריון מוסמך, אם לאו.

כאמור לעיל, הנוטריונים משמשים בתור זרוע משפטית ארוכה של מדינת ישראל, ולכן תהליך מינוי והסמכה של עורכי דין לתפקיד נוטריון הינו חשוב ביותר. מאחר וחתימתם של נוטריונים מהווה גושפנקא רישמית המאשרת נכונות ואותנטיות של מסמכים ותצהירים, קיימת חשיבות ממדרגה ראשונה לאמינות. נוטריונים הם למעשה בדרגה של שופטים ביחס לאישור של מסמכים ותצהירים שונים, כאשר בסמכותם לקבוע את מידת המקוריות ונכונות של מסמך משפטי או אחר, לרבות תרגום נוטריוני, ועוד, המובאים לאישורם. לנוטריונים אחריות כבדה לבדיקת ואישור מהימנות מסמכים, אשר לכלול תצהירים תעודות השכלה ולימודי מקצוע, הסכם ממון, צוואות, ועוד – עסקינן ללא ספק במסמכים חשובים המשפיעים בצורה ישירה על מוסדות שונים ומאפשרים לחברה ולמדינות להתנהל באופן תקין.

כעולה מן המקובץ לעיל, הליך מינוי נוטריונים הינו חשוב במיוחד לחיים ציבוריים תקינים ולפעולות רבות ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב